- Bu konu 0 yanıt içerir, 1 izleyen vardır ve en son 5 yıl 7 ay önce
Yönetici tarafından güncellenmiştir.
-
YazarYazılar
-
26/09/2019: 11:50 #10089
Yönetici
Anahtar yönetici2019, satışları bir önceki yılın aynı dönemine göre artmaya devam eden e-ticaret satıcıları için büyük bir yıl oldu. Her şey satıcılar için harika bir haber değildi, ama giderek artan sayıda Amazon hesabı korkunç Amazon hesabı askıya alınmasından etkilendi.
Pek çok satıcı için, bir Amazon ertelemesi gelirleri ve itibarı için büyük bir risktir ve tüm deneyim çok stresli olabilir. Yeni bir askıya alma işleminiz varsa, derin bir nefes alın ve satıcı hesabınızın yeniden kazanılması sürecinde size rehberlik etmemize izin verin.
Ne yapabilirsin?
Bu forum yazısı, Amazon satıcı hesabınızı nasıl koruyabileceğinizi ve eylem planınıza ne dahil edeceğiniz de dahil olmak üzere hesabınızı nasıl yeniden kazanabileceğinizi ayrıntılı olarak açıklar.
Her gün yüzlerce dürüst üçüncü parti satıcı Amazon tarafından askıya alınmakta, reddedilmekte veya yasaklanmaktadır.
Fark ne?
- Askıya alma , hala temyize gitme şansınız olduğu anlamına gelir. Bir eylem planı yapmanız gerekecek.
- Reddedilenler , temyiz başvurunuzun reddedildiği anlamına gelir ancak yine de gözden geçirilmiş bir eylem planı sunma şansınız vardır.
- Yasaklı , üçünün en kötü senaryosudur. Temel olarak, sen oradan çıktın. İtirazınız bir kereden fazla başarısız oldu ve Amazon artık e-postalarınızı okumaz.
Pekala, sadece başka bir hesap açacağım… Çok hızlı değil – ayrıca bir başka satıcı hesabı açmanın Amazon’un şart ve koşullarına aykırı olduğu konusunda da bilgilendirileceksiniz. Kahretsin!
Askıya alınan satıcılar, telefonu açamayacağı ve sorunu çözmek için birisiyle konuşamadıkları için sık sık sinirlenirler. Bir satıcı askıya alındığı her dakika para kaybediyor ! Bazı durumlarda, satıcıların eski durumuna getirilmesi haftalar veya aylar sürebilir.
Amazon satış ayrıcalıkları üç nedenden dolayı kaldırıldı:
- Amazon hissediyor senin performansı dalış atıyor. İyi bir müşteri hizmetine değer veren rekabetçi bir pazar işletmek istiyorlar.
- Amazon’un politikalarını ihlal ettin . Amazon’un evi olduğunu ve onların kurallarına uyman gerektiğini hatırla.
- Sınırlı bir ürün satmak .
Satıcı Merkezindeki Performans Bildirimlerinizi kontrol ederek hesabınızın neden askıya alındığını öğrenebilirsiniz.
Askıya alınan bir satıcı, Amazon’un politikalarını ihlal ettiğini düşündüğü bir ASIN listesiyle “ Amazon.com satış ayrıcalıklarınız kaldırıldı ” başlıklı bir bildirim de alır .
Performansla ilgili askıya alma bildirimleri şöyle başlayacaktır:
-Amazon: “Sizden aldıkları öğelerin durumu veya açıklaması hakkındaki alıcı şikayetleri nedeniyle Amazon satış ayrıcalıklarınızı kaldırdık.”
-Siz: “Amazon ile arkadaş olduğumuzu sanıyordum!” 🙁
Satıcıların daha sonra bildirimde yer alan bilgilere dayanarak bir Eylem Planı oluşturmaları beklenir .
Satış Ayrıcalıklarınızın Kaldırılmasını Önleme
İyi olacağım. Ben iyi bir satıcıyım.
Askıya alma, FBA Satıcısı Ryan Grant gibi iyi adamlara da olur. Ryan’ın büyük satıcı ölçütleri vardı, ancak ürünleri satmaya devam etmek istemediğinden engellenen listeler için dört bildirime yanıt veremedi.
Bu bildirimlere cevap vermemesi, Ryan’ın askıya alınmasına katkıda bulundu.
İyi olacağım. Ben büyük bir satıcıyım.
Amazon beni askıya almayacak. EFSANE! Amazon da büyük satıcıları askıya alıyor.
Eğer iki kez askıya alınırsam, BIRAKIYORUM!
Başka bir MYTH!
İş dünyasında ve yaşamda hepimiz deneyimlerimiz ve hatalarımızdan ders alırız.
Şimdi hesabınızın askıya alınmasını önlemek için harekete geçme zamanı. Dedikleri gibi, önleme tedaviden daha iyidir.
Amazon size bir politika uyarısı gönderirse veya performans ölçütleriniz bir diploma alır – düzeltin ve Amazon’a durumu düzeltmek için ne yaptığınızı söyleyin.
Askıya Alınmasını Önlemek İçin 6 Hızlı Satıcı İpuçları
1. Amazon’dan, ASIN’in sahte olmadığını belirtmek için hesabınıza bir açıklama eklemesini isteyin.
Amazon raporlarını düzenli olarak kontrol etmelisin.
Müşterilerinizin sizin hakkınızda neler söylediğini görmek için İade, Kusurlu Sipariş ve Olumsuz Geribildirim raporlarınıza yakından bakın. Ayrıca, A-Z hak taleplerine ve mesajlarınıza dikkat edin.
A-Z iddialarından nasıl kaçınılır…
Zamanında gönderdiğinizden ve ürünlerinizin uygun şekilde paketlendiğinden emin olun, nakliye işlemine dikkat edin. Kayıp veya geç teslimatlar hesabınıza ve Satın Alma Kutusu’nuza zarar verebilir .
Amazon giderek müşterilere değer veriyor. Mükemmel müşteri memnuniyeti seviyelerinin korunmasına yardımcı olmak için gönderim, iade ve geri ödeme politikalarınızı kontrol edin.
Unutmayın, Mutsuz müşteriler = Sorun
2. Mesajlara daha hızlı yanıt vermenize yardımcı olmak için Amazon Satıcı Uygulamasını ( Android , Apple ) indirin
Listelere dikkat edin.
Yeni ürünleri “yeni” ve kullanılmış ürünleri “kullanılmış” olarak etiketlediğinizden emin olun. Doğru koşulu kategorisini seçtiğinizi onaylamak için öğelerinizi dikkatlice inceleyin. Kullanılmış ürün satıyorsanız, eksik parça olmadığından emin olmak için yakından kontrol edin.
3. Potansiyel bayrakları kontrol etmek için girişlerinizi okuyun.
Genel ürünleri özel etiket olarak satmayın. Özel etiket satıyorsanız, müşterilerinize (ve Amazon’a) ürününüzü pazardaki benzer ürünlerden farklı kılan şeyleri söyleyin.
Ürün açıklamaları hakkında konuşmak . Sizinkilerin hem doğru hem de dürüst olduğundan emin olun.
4. FBA satıcıları eski listeleri kapatmalı ve arşivlemelidir. Tüccar Yerleşik satıcılar onları silmeli.
FBA’ya geçin ya da en azından problemli ASIN’leri FBA’ya geçirmeyi düşünün. Bu aynı zamanda e-ticaret sahtekarlığı ile ilgilenmenize yardımcı olacaktır.
E-Ticaret Dolandırıcılığını Önleme hakkında daha fazla bilgi edinin …
İadeler ve geri ödemeler satış oyununun bir parçasıdır. Alıcı, Amazon’un gücüne sahiptir, bu nedenle kolay bir yaşam için, bazen cebiniz dışında olsa bile, sadece iadeyi kabul etmek veya para iadesini yapmak daha iyidir.
Büyük resme bakın ve birkaç müşterinin satıcı geri bildirimlerinize zarar vermesine izin vermeyin . Ve geri ödeme yaparsanız, karşılığında olumlu geribildirim istemiyorsunuz.
Tasfiyeciler, eBay veya AliExpress’ten ucuz mallar alırken Amazon’a saldırmak konusunda dikkatli olun. Bazı durumlarda, bu, artan sayıda sahte iddiaya yol açabilir ve Amazon, bunlardan çok fazla alan satıcıları nazikçe kabul etmez.
5. Sahte mal satmayın
Basitçe söylemek gerekirse, sahte olan malları satmayın. Başlangıçta hızlı para kazansanız bile riske değmez.
Askıya Almanıza Nasıl İtiraz Edilir
Amazon, hesabınızı en iyi çabalarınıza rağmen askıya alırsa, önceki politika uyarıları olan ASIN’lere yakından dikkat ederek tüm hesabınız hakkında ayrıntılı bir soruşturma yapın.
Amazon’un politikalar ve sözleşmeler sayfasına bakarak ihlal ettiğiniz kuralları belirlemek ve Satıcı Merkezi performans ölçümlerinizi kontrol etmek için askıya alma bildirimini dikkatlice okumanız gerekir. Askıya alma konusunda daha fazla bilgiye ihtiyacınız varsa (ve hala Desteğe erişiminiz varsa), netleştirmek için bir bilet açmayı düşünün.
Temyizinizde askıya alınma nedenlerini tanımlayın.
Başarılı bir temyiz şansını arttırmak için, Eylem Planınızın eksiksiz olması ve iç hesap bulgularınıza dayanması gerekir.
Bu, temyiz başvurunuzun gerçekten önemli bir parçası. Unutmayın, araştırmacılar daha fazla bilgi isterlerse temyiz başvurunuz ertelenir ve zaman paradır.
Eylem Planınız, alıcıların ürünlerinizin kalitesinden şikayet etmelerinin nedenlerini belirlemeli ve neden bir daha olmayacaklarına dair çözümler içermelidir.
Örneğin, nakliye nedenleriyle askıya alınmış bir satıcıysanız, sorunu çözmek için FBA’ya taşındığınızı da dahil etmek isteyebilirsiniz.
İtirazınızı göndermeye hazır olduğunuzda, Satıcı Merkezi içindeki Performans Bildirimi bölümünü ziyaret edin, askıya alma bildirimini bulun ve “İtiraz” düğmesini tıklayın, ardından Eylem Planınızı gönderin.
Sonra bekleyin.
Satış Ayrıcalıklarının Kaldırılmasına İtiraz üzerine Amazon’dan daha fazla bilgi edinin .
Etkili Bir Eylem Planı Oluşturmanın İpuçları
Eylem Planınız biraz zaman gerektirir ve bu nedenle “Temyiz” düğmesine tıklayarak anında bir yanıt göndermeyin. Bunun yerine, Amazon’u hesabınızı eski durumuna getirmek için motive eden gerçek bir dava hazırlayın. Cevap vermeden önce bir şeyler düşünün.
Etkili bir Eylem Planı oluşturmak için bu yedi ipucu Amazon süspansiyon uzmanı Chris McCabe’nin ( E-ticaret Chris ) izniyle verilmiştir .
- Profesyonel kalın ve Amazon süreçleri hakkında yorum yapmayın , ekiplerin yavaşlığını ya da hesabınızı ne kadar hayal kırıklığına uğrattığını ve kırıldığını söyleyin.
- Basit tut ve onlara gerçekleri anlat. Politika konularına odaklanmak performans ölçütlerine değil.
- Düzeltmek için attığınız adımlarla ilgili neyin yanlış gittiğini anlamanızı sağlamak için paragraf yerine madde işareti veya sayı kullanın .
- Okuyucuya, neler olduğunu ve onu nasıl çözdüğünüzü genel olarak anladığınızı çabucak gösteren kısa bir giriş paragrafı ekleyin .
- Hesap inceleme süreci veya Amazon ile ilgili fazladan bilgi veya yorum eklemeyin . Düzeltmelerinizle ilgili belirli bilgilere odaklanın.
- Politika uyarıları aldıysanız alıcıları suçlamayın. Şikayetlerin arkasında meşru bir sebep olması gerektiğini varsayalım ve geri dönüş yolunda çalışın.
- Eylem Planının, özel olarak ele alınan askıya alınmasına yol açan tüm unsurlara sahip olduğundan emin olun.
Deneyim Edinin
Askıya alındıysanız ve etkili bir Eylem Planı sunuyorsanız ve eski durumuna gelirseniz, deneyimden ders alın ve bir daha olmamasını sağlamak için önlemler alın.
Amazon’un yüksek standartlarını korumak ve kurallara uymak, pazarda satmaya devam etmenizi ve herkese fayda sağlayacak olumlu müşteri deneyimleri yaratmanızı sağlayacaktır.
Deneyimlerden Faydalanın
Satıcı hesabınıza odaklanmak çok fazla zaman ister, böylece hesabınız askıya alınmaz? Profesyonel oluşturulmuş bir Amazon hesabına sahip olmak size gelecek vadeder, Satın Alma Kutusu yüzdesini, satışlarını ve karlarını iyileştirmek zaman ve tecrübe ister.
Çözüme sahibiz.
Güçlü ekibimiz ve profesyonel deneyimlerimiz sayesinde sizde güvenli ve daha gelecek vadeden bir Amazon platformuna sahip olmak isterseniz Danışmanlıklarımızı inceleyin.
Amazon Suspend’leri ile ilgili sizde deneyimlerinizi ve düşüncelerinizi forumlarımızda paylaşabilirsiniz.
-
YazarYazılar
Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız. Login here